11 راهکار برای مقابله با خجالت
 
پلاک92
 

۱ – قبل از وارد شدن به یک جمع، اطلاعاتی در مورد آن جمع به دست آورید و درباره چیزهایی که می خواهید یا می شود در آنجا مطرح کرد، فکر کنید.

 

۲- معاشرت خود را با دیگران بیشتر کنید؛ از جمع های دوستانه کوچک شروع کنید، به سؤالات شان جواب دهید و از آنها درباره خودشان، آرزوهایشان، اهداف شان یا موضوعات دیگر سؤال کنید.

 

۳- اگر خجالتی بودن، خیلی شما را آزار می دهد، به یک مشاور یا روان شناس مراجعه کنید.

 

۴- تا حد ممکن از انزوا و گوشه گیری دوری کنید. اگر چند نفری دورو برتان هستند، کتاب خواندن را کنار بگذارید و سر صحبت را با آنها باز کنید.

 

۵- اگر به خاطر لهجه، صدا، بوی دهان یا نوع دندان هایتان از جمع گریزان هستید، چرا فکری به حال اصلاح اینها نمی کنید؟

 

۶- در جمع ها کاری کنید که کسل، خسته و بی حوصله به نظر نیایید.

به یاد داشته باشید راه مقابله با خجالت این است که به چیزهای دیگری تمرکز کنید؛ مانند فکر کردن و تصور اینکه چطور می شود از اتفاقات اجتماعی لذت برد.

 

۷- از طرد شدن یا شکست خوردن، نترسید. قهرمانان ورزشی نیز با وجود احتمال شکست، باز هم به مبارزه و رقابت می پردازند؛ اما تقریبا همه آنها برای برد به میدان می روند و هیچ گاه از شکست حرف نمی زنند.

 

۸- کم رویی، تـردید و دودلی هنگامی رخ می دهد که شما به عیوب و نقایص خود فکر می کنید. افکـارتـان را متوجه شخصی کنید که در حال گفت و گو با او هستید. در این حالت، هم شما اضطراب خود را از خاطر خواهید برد و هم طرف مقابل از توجه شما خوشحال خواهد شد.

 

۹- همه چیز را به خودتان نگیرید. نباید هر چیزی مانند شوخی و طعنه را به عنوان توهین تلقی کنید. مردم اغلب چیزهایی را می گویند که هیچ مقصود و منظوری از آن ندارند؛ هر چند گاهی اوقات مردم نـظـرات نابجا و بی موردی می دهند؛ در این صورت، قاطعانه از خودتان دفاع کنید.

 

۱۰- توقعتان را کم کنید. بنا نیست در پایان یک گفت و گو، شما افراد را کاملا مجذوب خود کرده باشید. همین که همه از هم صحبتی یکدیگر لذت برده باشید، کافی است. باور کنید!

 

۱۱- هول نکنید. آدم های روبه روی شما هر چقدر هم که مهم باشند، آدم هستند؛ آنها هم معایب و مشکلات و ضعف های خودشان را دارند؛ عین شما! شاید هم مثل خود شما دارند سعی می کنند کسی متوجه نشود چقدر خجالتی هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به پلاک 92 خوش آمدید. سلام اینجا سیاسی نیست، حذبی نیست، از چپ و راست نیست،جایی برای وقت تلف کردن نیست، یک وبلاگ ساده نیست، اینجا تفرقه نیست و............. نیست. ***** اینجا پلاک92 است***** خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پلاک92 و آدرس pelak92.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 221
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 227
بازدید ماه : 438
بازدید کل : 5342
تعداد مطالب : 85
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1